Front mount aluminium intercooler.

  • 100% Brand New. Never been Tried or Installed.
  • Polished Finish Aluminum.
  • All TIG Welded 6061 Aluminum.
  • Max Recommended PSI: 30psi
  • Pressure Drop at under 10%
  • NO installation instruction included. Professional is highly recommended.


Overall Length: 289"/735mm                 

Overall Height:86.6"/220mm            
Overall Width 2.57"/ 65mm   
Inlet Diameter = Outlet Diameter = 2.40"/ 61mm


     ИНТЕРКУЛЕР или въздушен охладител.

 
 Всички са забелязали, че когато е студено автомобилите вървят повече и моторът има повече мощност. Това е заради по-ниската температура на засмукваният въздух и като цяло по-ниската температура на горивовъздушната смес.

 По-ниската температура определя по-висока плътност на въздушната маса и в крайна сметка по-голямо количество въздух в единица обем, което позволява и по-голямо количество гориво. Това е една от причините при по-студен въздух да има повече мощност.
 Но основната причина за поставянето на интеркулер е друга. Предназначението му е да охлажда загретият вследствие нагнетяването от турбокомпресора или суперчарджъра въздух за да се предотврати появата на детонации. Използва се само при автомобили с принудително пълнене. При атмосферните двигатели няма допълнително нагнетяване на въздухът и е необходима само преработка на всмукателната система.

 Петролните продукти, които се използват при ДВГ, имат така нареченият детонационен праг, след който започва детонационно горене. Този праг се определя от видът на горивото и от температурата и налягането в горивната камера. При завишено налягане и температура детонационният праг е по-нисък. Детонациите са много опасни за двигателят и при определени условия могат да доведат до разрушаването му.
 
Освен че са опасни за двигателят, детонациите водят и до чувствителна загуба на мощност или до невъзможност да се произведе повече такава - въпросните детонации се явяват сериозна бариера за това. Повечето съвременни двигатели имат електронно управление на запалването и детонационен датчик, чрез който ЕКУ-то следи за детонации. Целта е да има максимално предварение без опасност от появата им , като в същото време се търси оптимален вариант за мощност, икономичност и екология. При поява на опасни детонации ЕКУ-то "връща" предварението по определени предварително зададени стойности за да ги елиминира. Следствието е намаляване на мощността и повишаване на температурата в изпускателните колектори ( част от изгарянето на горивовъздушната смес става извън цилиндрите).   При двигатели без детонационен датчик от поява на детонации чувствителна загуба на мощност няма има, но има голям риск от счупване на мотора.

За предотвратяване на тези неблагоприятни последици един от начините е поставянето да въздушен охладител ( интеркулер ), който е неизменна част от конструкцията на съвременните турбо двигатели.
 
При всички автомобили за конвенционална употреба  детонации липсват или те са с много ниски и безопасни стойности - необходимо е да се употребява само съответното гориво, препоръчано от производителят, да не се променя степента на сгъстяване, настройката на запалването и подаването на горивото, и да не се правят промени по управлението на налягането от турбокомпресора или суперчарджъра.

 Какво се случва при така нареченият чип-тунинг или препрограмиране на електрониката, което е масово явление при съвременните автомобили. Принципно при настройката на запалването в натоварен режим се търси оптимален вариант за максимално агресивно предварение без поява на детонации. В много случаи по-леките форми на чип-тунинг на автомобили с турбо представляват залагането на по-големи стойности на авансът чрез препрогамиране на ЕКУ-то и леко завишение на налягането от турбото.    Винаги има един запас, оставен от производителят с цел по-дълъг живот на двигателят, от  съображения за икономичност и екология. Но това е само в определени  граници. При търсенето на драстично повече мощност само намеса в електрониката не е достатъчна.
 При чувствително повишаване на налягането от турбо компресора ( което е и основната стъпка при сериозния тунинг на един турбо двигател ) появата на детонации може да се избегне само след съществени промени - декомпресиране на мотора, по-голям интеркулер, ползване на специални горива и т.н.
При състезателните автомобили могат да се ползват различни горива и добавки, но при нормалните автомобили единственият лесен изход за работа при по-високи налягания  е по-големият интеркулер.Той позволява  работа при високи налягания и агресивна настройка на запалването.

 Интеркулерите, които ви предлагаме са за челен монтаж и са с много по-голям обем и охлаждаща способност от серийните. Изработени са от висококачествени алуминиеви сплави  за да охлаждат добре и да издържат на високи налягания ( над 2 бара ). Разполагаме с различни размери, покриващи диапазон до над 600 к.с.

Comes with end tanks, fully welded


Finish: Polished

HP Rating:150-350 hp

Как да поръчам